mandag 31. mai 2010

Flytende øyer i Trønderlag - Dag 21

Joda idag har vi padlet over 1/3 av den totale distansen. Passerte over 700 kilometer idag og befinner oss nå i Rørvik. Gode og mette av pizza ligger vi nå i teltet på en campingplass i Rørvik. Vi skulle jo hente pakker og post her og hadde god tro på at det var to pakker som skulle ligge på "postpunktet" vårt her, men den gang ei. Bare pakken fra min kjære var kommet. Pappa sin tørrdrakt er det ingen som vet hvor er. Så vi satser på at den kommer imorgen tidlig. Det viste seg at mandag var "pakkefri" dag i Rørvik.

Men pakken fra min kjære inneholdt det jeg hadde bestilt samt to 200 grams sjokolader. Kan fortelle at den ene gikk ned som en sardin i en måkehals....fort altså.

For idag var vi slitne. Mektig slitne. Jeg kjente det med engang vi startet, og pappa også. Det gikk tregt, verket i muskler og ingenting stemte liksom. Vi hadde også fått en liten psykisk knekk når vi tippet at det var to mil til Rørvik fra leirplassen vår, men det var jo dobbelt så langt gitt. Så alt blei liksom så langt og tungt idag. Vinden i Nord-Trønderlag er heller ikke på vår side, så vi kjempet imot en god trekk fra sør. Og når Sandøya, øya vi hadde sett ut til lunsjsted flyttet på seg hele tiden ble det enda tyngre. Man skulle tro at løse ting på havet fulgte vinden, men ikke her nei. Øya bare seg ifra oss. For hvert padletak vi tok, dro den to avgårde. Så vi padlet og padlet og musklene ble mørere og mørere, men vi tok den igjen til slutt og vi kost oss med brødlunsjen idag.

Så bar det vider med Rørvik i sikte. Vinden økte på og ting tok tid. Antatt ankomsttidspunkt ble flyttet fremover for hvert vindkast. Kort sagt idag var det tungt altså. Men vi kom nå frem til slutt. Seilte inn på Neset Camping og fikk skrevet oss inn, pakken ble levert også og vi takker for det. Så trasket vi til "byen" for å handle og sjekke om pappas pakke hadde kommet, og som dere har forstått fikk vi bare handlet. Men vi endte opp på Pizza Napoli og dyttet i oss en stor pizza. Pappa passet på og sa ifra i det jeg var i ferd med å slikke tallerkenen.....

Men nå er det natta, klokken er ni og vi skal sove til åtte imorgen og vi vil ha mest mulig tid i horisontalen.

Dette er føling i fjæra det..

1. Nå er dere ikke lagt unna Fosen hvor jeg bor. Stokkøya og Hosenstranda i nord, som er Tronheimsgjengen yndede kajakktreff sted. Nydelig strand med strandbar og camingplass. Kanskje dere treffer av Anna B Ragde der. Så kommer Lysøysund og Vallersund Med Tranøya imellom (der som Farmen ble innspilt i år)
    Nå kjenner ikke vi hverandre, men hvis dere trenger noen som helst hjelp. Det være seg klesvask, Bilskyss til butikk, reparere utstyr, hva som helst, ring meg.( 92 65 65 24)
    Dere er jo selvsagt hjertelig velkommen til å overnatte hos meg på Ørlandet, med dertilhørende grillet kjøtt eller selvfisket ørret\laks og kald drikke på verandaen.
    Tur til Lundahaug kanonen (svin stor kanon som tyskerene satt opp),eller omvisning på F-16 fly på Ørland flystasjon lar seg selvfølgelig ordne.

2. Heia! Er tilbake fra en kort tur hjemmover, var der snart en uke. Godt å komme tilbake til 7 grader og pissregn. Og godt å kunne lese videre i bloggen deres. Håper at vinden snu snart! Tenker på dere ofte! God tur videre!

3. Uff da, gutter. Litt neåt på nærvan i dag? Ja, ja, det må vel være noen sånne dager også. Men det snur snart, kjenner jeg dere rett. Stå på. Er det noen trøst, kan jeg fortelle at det snødde her i dag tidlig...